הסכם בין יורשים

תוכן עניינים

הסכם בין יורשים הוא הסכם בין היורשים של אדם שנפטר, המסדיר את חלוקת עיזבונו של אותו אדם. ההסכם נערך בכתב, וחתומים עליו כל היורשים. ההסכם יכול להיחתם בינהם אף ללא צו של בית המשפט בהתאם לסעיף 110 לחוק הירושה. לעריכת הסכם שכזה יתרונות רבים שיכול לחסוך כסף, זמן רב ואף לפתור מחלוקות בין בני המשפחה, במידה ונערך בהתאם לחוק ועל ידי עורך דין העוסק בתחום הירושה.

הסכם בין יורשים יכול לשמש במקרים הבאים:

במקרה שאין צוואה, והיורשים רוצים לשנות את חלוקת העיזבון על פי דין .במקרה שיש צוואה, והיורשים רוצים לשנות את החלוקה המפורטת בצוואה. במקרה שיש סכסוך בין היורשים על חלוקת העיזבון. במקרה בו אחד היורשים מבקש לבצע הסתלקות מירושה לטובת מי משאר היורשים.

הסכם בין יורשים יכול להכיל כל הסכמה חוקית בין היורשים, לרבות:

חלוקת העיזבון באופן שונה מחלוקת העיזבון על פי דין או לפי צוואה. העברת נכס מסוים מתוך העיזבון ליורש אחד בלבד. מתן תנאים או הגבלות על השימוש בנכסי העיזבון. פיצוי ליורשים על ויתורם על זכויותיהם בעיזבון. וכל הסכמה העומדת בתנאי חוק הירושה.

הערות חשובות לגבי הסכם בין יורשים:

הסכם בין יורשים יערך בכתב, וחתומים עליו כל היורשים. כאשר יש הסכמה בינהם לא נדרש לקבל אישור של בית המשפט, להדגיש כי הסכם בין יורשים הוא הסדר משפטי מחייב, ויכול להיות מנוצל על ידי היורשים כדי להבטיח את חלוקת העיזבון באופן הרצוי להם.

דוגמאות להסכמי בין יורשים:

• הסכם בין יורשים שבמסגרתו הסכימו היורשים על חלוקת העיזבון באופן שווה, גם אם על פי דין או לפי צוואה היורשים היו אמורים לקבל חלקים שווים.
  • הסכם בין יורשים שבמסגרתו הסכימו היורשים על העברת נכס מסוים מתוך העיזבון ליורש אחד בלבד.
  • הסכם בין יורשים שבמסגרתו הסכימו היורשים על מתן תנאים או הגבלות על השימוש בנכסי העיזבון, למשל, הסכמה של יורש אחד לא להעביר את חלקו בעיזבון לאדם אחר.
  • הסכם בין יורשים שבמסגרתו הסכימו היורשים על פיצוי ליורשים על ויתורם על זכויותיהם בעיזבון, למשל, הסכמה של יורש אחד לוותר על חלקו בעיזבון בתמורה לקבלת נכס אחר מהיורשים האחרים.

יתרון של מיסוי בהסכם בין יורשים:

במדינת ישראל אין מס על ירושה. כאשר נערך הסכם בין יורשים ניתן לאזן את חלקו של כל אחד בירושה על ידי הנכסים והכספים אשר נמצאים בעיזבון. ככל שהאיזון והחלוקה נערכת מתוך נכסי העיזבון בלבד וללא הכנסת כספים חיצוניים, הרי שהירושה תהיה פטורה ממס.

קבלת ייעוץ משפטי מקדים מעורך דין ירושה:

חשוב להיוועץ עם עורך דין המתמחה בדיני ירושה לפני חתימה על הסכם בין יורשים, שכן הסכם זה הינו בעל משמעות מרחיקת לכת, כמו כן במידה ומי מהיורשים יבקש לחזור בו מההסכמות לאחר שאלו אושרו והיורשים חילקו בינהם את העיזבון, יהיה קשה עד מאוד לבטל את ההסכם וידרש להוכיח את אחת מהעילות המוכרות בחוק לביטול ההסכם.

עורך דין העוסק בתחום ידע להביא את היורשים לוויתורים הדדיים וחלוקת נכסי העיזבון בחלוקה שווה ככל הניתן. יודגש כי במידה ואין הסכמה בין היורשים לחלוקת העיזבון, הרי שהעיזבון יחולק בהתאם לצו בית המשפט, דבר אשר עלול לגרום לחלוקה שהיורשים אינם מעוניינים בה או שאינה בתחום ציפייתם.

מלאו פרטים לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

חוזים, רישום ועוד: איך עורך דין מקרקעין יכול להגן על האינטרסים שלך

יציאה למסע של עסקאות נדל"ן יכולה להרגיש כמו ניווט במבוך ללא מפה. עם כל פנייה, הדרך רצופה ניואנסים משפטיים ומורכבויות פרוצדורליות שעלולות ללכוד את הבלתי יזומים. היכנסו לעורך דין מקרקעין: אור מנחה במסדרונות החוזים, שומר ערני על האינטרסים הרכושיים שלכם. אבל מה בדיוק עושה עורך דין מקרקעין, ואיך הוא מבטיח שההשקעות המשמעותיות ביותר שלכם יהיו בטוחות?

עורך דין פלילי

מדריך לבחירת משרד עורכי דין פלילי המתאים לתיק שלך

כאשר עומדים בפני אישומים פליליים, מציאת הייצוג המשפטי המתאים היא חיונית. עם כל כך הרבה משרדי עורכי דין לבחירה, זה יכול להיות מכריע לקבל החלטה. להלן מספר גורמים מרכזיים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת משרד עורכי דין פלילי עבור המקרה שלך.

תפקידו של עורך דין הוצאה לפועל בקביעה מי זכאי לפיטורין בתיקי סעד

תיקי סילוק חובות יכולים להיות מורכבים ומאתגרים לניווט, הדורשים מומחיות של עורך דין הוצאה לפועל. לאנשי מקצוע משפטיים אלה יש תפקיד מכריע בקביעת מי זכאי לפיטורין בעת בקשת הפטר. בישראל עורכי דין הוצאה לפועל מכירים היטב את נבכי החוקים והתקנות בנושא סידור חובות, ומקפידים על קיום ההליכים התקינים ושמירה על זכויות כל הצדדים המעורבים.

מאמרים אחרונים שלנו

חוזים, רישום ועוד: איך עורך דין מקרקעין יכול להגן על האינטרסים שלך